فاکتور های مهم در مورد تریلر و کشنده ها

در این مقاله سعی با اشنا کردن شما با بعضی از فاکتور های مهم در خصوص کشنده ها داریم.

فاکتور های مهم در مورد تریلر و کشنده ها

 

 

  • ظرفیت یدک کشی (gross vehicle weight rating)                                                             

ظرفیت یدک کشی (GVWR) موضوع مهمی برای دنیای تریلرها و کشنده ها می باشد،فاکتور مهمی که تحت هیچ شرایطی نباید از ان عبور کرد.این عدد ظرفیت کل حمل بار خودرو یا کشنده را نمایش می دهد.ظرفیت یدک کشی وابسته به وزن کل خودرو می باشد،وزن کل شامل یک خودروی طراحی شده برای حمل وزن خودش که پر از بار و مسافر باشد.

این فاکتور بسیار با اهمیت در صورتی که رعایت نشود می تواند اثار زیان باری را تحمیل کند.

خودرو یا کشنده برای حمل یدک و بارهای سنگین باید موتور، شاسی، سیستم تعلیق و محور های قوی و با استحکامی داشته باشد.

از اینرو کم کفیت بودن هر کدام از موارد بالا عمر کشنده و تریلر را کاهش می دهد و حتی در بعضی وارد می تواند اثار مخربی را ایجاد کند,شرکت جت پارس بر اساس دانش و فکت های مهندسی از بهترین قطعات و ابزارهای مناسب بهره می برد تا به رضایت کامل مشتری های خود دست یابد و محصولی با کیفیت و ارزش خرید بالا را به بازار تزریق نماید.

 

 

  • فاصله محوری

فاصله محوری به فاصله بین محورهای جلو و عقب در یک وسیله نقلیه گفته می‌شود و هر چه طولانی‌تر باشد، وزن تریلر کمتر به محور عقب فشار می‌آورد و در نتیجه، کمتر احتمال برخاستگی جلوی وسیله نقلیه وجود خواهد داشت. یکی دیگر از اثرات فاصله محوری بیشتر، فراهم کردن کنترل بیشتر برای کل وسیله نقلیه باربر است. به عنوان یک قاعده کلی، می‌توان ۱۱۰ اینچ یا ۲۷۹۴ میلی‌متر اول در فاصله محوری را برای کشیدن یک تریلر ۶ متری (۲۹ فوت) مناسب دانست و هر ۴ اینچ (۱۰۲ میلی‌متر) که به فاصله محوری اضافه شود، امکان افزودن یک فوت (۳۰۵ میلی‌متر) به طول تریلر وجود خواهد داشت.

 

 

  • سیستم محور

سطح جاده از لحاظ مقاومت در برابر بارهای وارده، ظرفیت محدودی دارد و وسیله نقلیه شما می‌بایست از لحاظ وارد کردن فشار به جاده، باید در محدوده استاندارد باشد تا بتواند به شکلی قانونی در مسیرها حرکت کند. سطح تماس بیشتر تایرها، موجب توزیع بیشتر وزن در سطح جاده می‌شود. اگر قصد دارید که بارهای واقعاً سنگین با خود حجمل کنید، شاید بهتر است که به سراغ آکسل‌های دوتایی با تایرهای دوگانه در عقب و جلو بروید تا بتواند ضمن ارتقای عملکرد، معایرهای قانونی حرکت در جاده‌ها را نیز برآورده کنید

 

 

  • سیستم دیفرانسیل

هر وسیله نقلیه‌ای را که برای این منظور درنظر می‌گیرید، باید از نظر سیستم دیفرانسیل و توزیع قدرت بررسی کنید.

همانطور که در مقالات قبل در مورد سیستم AWD صحبت شد،نوع سیستم دیفرانسیل بسته به شرایط مختلف ی تواند تغییر کند که این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.